AIHIO Digital x Lakeuden Kone

Asiakastarina: AIHIO Digital X Lakeuden Kone

Näkyvyyttä ja kasvua määrätietoisella digimarkkinoinnilla – AIHIO Digital x Lakeuden Kone

Lakeuden Kone on pitkään omalla alallaan toiminut vahva tekijä, joka on tunnettu laadukkaista tuotteistaan ja vahvasta palvelustaan. Kuitenkin digitaalisessa maailmassa mikään brändi ei elä pelkällä maineella, vaan näkyvyys, löydettävyys ja jatkuva markkinoinnin kehittäminen ovat ratkaisevan tärkeitä. Kun yrityksen digimarkkinointi ei enää tuottanut toivottuja tuloksia ja verkon kautta tullut asiakasvirta alkoi hiipua, oli aika etsiä uusi suunta ja kumppani, joka voisi aidosti auttaa kehittämään toimintaa.

Yhteistyökumppania etsiessä AIHIO Digital ei ollut ennestään tuttu nimi, mutta onneksi sattuma puuttui peliin. Nopeasti kävi ilmi, että AIHIO oli juuri sellainen kumppani, jota Lakeuden Kone tarvitsi: määrätietoinen, ketterä ja ennen kaikkea tuloksiin keskittyvä. Pian yhteisen aloituspalaverin jälkeen päästiin käsiksi konkreettisiin toimenpiteisiin, ja yhteistyö käynnistyi vauhdilla.

Hakusana- ja hakukoneoptimointi loivat pohjan kasvavalle verkkonäkyvyydelle

Ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä askelista yritysten välisessä yhteistyössä oli hakusanaoptimoinnin ja laajemman hakukoneoptimoinnin (SEO) aloittaminen. Lakeuden Koneen lähtötilanne orgaanisen näkyvyyden saralla ei ollut toivotunlainen: verkkosivut eivät näkyneet keskeisillä hakusanoilla, ja potentiaaliset asiakkaat päätyivät kilpailijoiden sivuille. AIHIO Digital rakensi määrätietoisen ja oikein optimoidun hakukoneoptimointistrategian, jonka avulla sivuston sisällöt, rakenne ja tekniset ominaisuudet muokattiin hakukoneita ja ennen kaikkea asiakkaita varten.

Hakusanaoptimoinnin ja hakukoneoptimoinnin ansiosta Lakeuden Koneen löydettävyys kasvoi merkittävästi. Nyt asiakkaat löytävät yrityksen palvelut silloin, kun tarve on suurin – olipa kyseessä varaosahaku, palveluiden kilpailutus tai uuden laitteen hankinta. Verkkonäkyvyyden parantaminen loi samalla vankan pohjan kaikelle muulle digimarkkinoinnille.

Meta-mainonta ja Google-mainonta toivat tehoa ja tarkkuutta digimarkkinointiin

Hakusanaoptimoinnin ja hakukoneoptimoinnin rinnalla käynnistettiin aktiivinen Meta-mainonta ja Google-mainonta. Näiden kanavien avulla tavoitettiin tarkkaan määritellyt kohderyhmät eri ostopolun vaiheissa, niin tunnettuuden rakentamiseksi kuin suoraan kauppaa tuottamaan.

Meta-mainonnassa ja erityisesti Facebookissa toteutettiin onnistuneita kampanjoita, joilla tavoitettiin kohderyhmät tehokkaasti eri ostopolun vaiheissa. Google-mainonnassa hyödynnettiin hakusanamainontaa ja Display-mainontaa tukemaan kokonaisvaltaista näkyvyyttä.

Mainontaa on kehitetty jatkuvasti tulosten perusteella, mikä on tuonut Lakeuden Koneelle entistä paremman näkyvyyden ja investoinnin tuoton. Etenkin heikommassa taloustilanteessa tämä on ollut korvaamatonta. Samalla kun moni yritys on kamppaillut haastavassa markkinatilanteessa laskevan myynnin kanssa, Lakeuden Kone on pystynyt säilyttämään hyvän myyntitason vahvan digimarkkinoinnin ansiosta.

Sähköpostimarkkinointi täydentää tuloksellista digimarkkinointia

Yksi tärkeä osa markkinoinnin ja AIHIO:n kanssa tehdyn yhteistyön kokonaisuutta on ollut myös sähköpostimarkkinointi, joka tukee muuta digimarkkinointia erinomaisesti. Säännölliset uutiskirjeet ja kohdennetut viestit ovat pitäneet Lakeuden Koneen yhteydessä asiakkaisiin ja tukeneet ostopäätöksiä. Sähköpostimarkkinoinnin avulla on aktivoitu myös vanhoja asiakkaita ja kasvatettu asiakasuskollisuutta.

Säännölliset palaverit varmistavat digimarkkinoinnin suunnitelmallisen kehittämisen

Lakeuden Koneen Mikon mukaan yksi yhteistyön arvokkaimmista elementeistä on ollut säännölliset kuukausipalaverit. Näissä tapaamisissa käydään läpi tehdyt toimenpiteet, tulokset ja seuraavat kehitysaskeleet. Mikko korostaa, että tämä yhteinen rytmi pitää tekemisen läpinäkyvänä ja suunnitelmallisena – ja mikä tärkeintä, asiakkaana pysyy jatkuvasti kartalla siitä, miten oma digimarkkinointi kehittyy, mikä on erityisen arvokasta erityisesti silloin, kun digimarkkinointiin halutaan panostaa tosissaan.

Kun digimarkkinointiin panostetaan kunnolla, on olennaista, että yhteistyö on helppoa, nopeaa ja joustavaa. Asiakkaan mukaan AIHIO Digitalin toimintatapa on vastannut juuri näihin odotuksiin: asioita viedään eteenpäin tehokkaasti, ja yhteistyö on kokonaisuudessaan hyvin joustavaa ja ketterää. Yhteistyöstä on muodostunut luontevaa ja luottamuksellista, mikä on auttanut saavuttamaan entistä parempia tuloksia. Tehokas raportointi ja datan hyödyntäminen on ensiarvoisen tärkeää kun keskitytään tulokselliseen digimarkkinointiin.

Tulokset puhuvat puolestaan – digimarkkinointi tuottaa kasvua

Reilun vuoden mittaisen yhteistyön aikana Lakeuden Koneen digitaalinen liiketoiminta on edennyt valtavasti: näkyvyys on kasvanut reippaasti onnistuneella hakukoneoptimoinnilla saavutetuilla tuloksilla, Meta-mainonta ja Google-mainonta ovat kohdentuneet tarkasti ja myynti on pysynyt hyvällä tasolla myös vaikeina aikoina. Mikko toteaa, että ilman AIHIO Digitalin osaamista kehitystä ei olisi tapahtunut ja yrityksen kasvu olisi hyvin todennäköisesti pysähtynyt ja jäänyt paikalleen.

Lakeuden Koneen ja AIHIO Digitalin yhteistyö jatkuu määrätietoisesti ja tuloksiin keskittyen. Suunnitelmallinen kehitystyö, rohkeat kasvun hakeminen ja jatkuva optimointi varmistavat, että Lakeuden Kone pysyy vahvana ja kilpailukykyisenä myös tulevaisuudessa.
Haluatko sinäkin kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja tehdä digimarkkinoinnista aidosti tuloksellista?
Ota yhteyttä – rakennetaan yhdessä yrityksesi menestystarinaa tuloskeskeisellä digimarkkinoinnilla!

Kurkkaa muita mahtavia referenssitarinoita!

Valmiina tekemään markkinoinnistasi älykkäämpää? Ota yhteyttä ja anna meidän auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi tekoälypohjaisen markkinoinnin avulla!