Hamata saa mitattavaa kasvua AIHIO:n tekoälypohjaisilla markkinointiratkaisuilla

Hamata logo vihreä

Veli-Matti ja Kristiina Tala ovat jo 10 vuoden ajan pyörittäneet perheyritystä Hamata Oy. Hamata Oy on monialayritys (konglomeraatti), eli liiketoiminta kattaa useita eri sektoreita aputoiminimien kautta.

Yrityksen pääliiketoimintaan kuuluu hyvinvointipalveluiden tarjoaminen itsenäisenä Herbalife-tuotteiden jälleenmyyjänä. Herbalife-tuotteiden monipuolisuus mahdollistaa laajan käyttökohteen aina liikunnasta kauneudenhoitoon ja terveelliseen ruokavalioon. Hamata toimii siis aktiivisen elämäntavan ja hyvinvoinnin edistäjänä.

“Tämän yhteistyön perusta AIHIO:n kanssa on verkkokaupan merkitys tärkeänä jakelukanavana tuotteille. Yhteistyömme on vielä suhteellisen uutta, ja sen tavoitteena on kaksi pääasiaa tälle tilikaudelle: kasvattaa verkkokaupan liikevaihtoa, joka tapahtuu tarjoamalla helppo, luotettava ja turvallinen kanava asiakkaille ostaa Herbalife-tuotteita Hamatan verkkokaupasta. Toisena tavoitteena on tarjota työkalut kohti terveellisempää elämää: mm. henkilökohtainen hyvinvointiarvio, ryhmäliikunnat ja ravinto-oppaat vahvistavat Herbalifen tarjoamia tuotteita ja auttavat asiakkaita saavuttamaan heidän tavoitteensa.”

Herbalifen liiketoimintamalli perustuu tuotteiden vähittäismyyntiin, missä henkilökohtaiset suositukset ovat avainasemassa uusien asiakkaiden hankkimisessa..

Orgaanisen näkyvyyden kehittyminen

Yhteistyön alusta orgaanisten kävijöiden määrä verkkosivuilla on noussut mukavasti.

“Yhteistyö alkoi viime syksynä tutustuttuamme AIHIO:n asiantuntijaan Mikkoon ja sitä kautta tuli puheeksi, että verkkokauppamme ei saa ansaitsemaansa näkyvyyttä. Siitä alkoi yhteistyö AIHIO:n asiantuntijoiden Mikon ja Villen kanssa. Toiveemme tällä hetkellä on, että AIHIO Digital:sta tulee pitkäaikainen kumppani meille. On tärkeää ymmärtää liiketoiminnan konsepti, sillä Herbalife asettaa tiukat vaatimukset liiketoiminnan läpinäkyvyydestä ja sääntöjen noudattamisesta. Tämä vaikuttaa yrityksen käytännön toimiin, kuten verkkokaupan päivityksiin ja markkinointiin, sillä tuotteisiin liittyy tietynlaisia säädöksiä, mitä saa sanoa ja mitä ei, ettei synny väärinkäsityksiä.”

AIHIO:n asiantuntijat pyrkivät luomaan asiakasta puhuttelevia markkinointitekstejä, jotka kannustavat helposti yhteydenottoon. Hamatan viestinnässä korostuu vahvasti inhimillisyys ja yhteisöllisyys, joka näkyy jokaisessa huolellisesti muotoillussa lauseessa. Asiantuntijoiden luodessa tekstiä, käydään vuoropuhelua Hamatan kanssa, jotta varmistetaan, että lopputulos on juuri sellainen kuin Hamata toivoo. AIHIO:n asiantuntijat eivät vain esitä valmiita ratkaisuja, vaan kuuntelevat asiakkaan toiveita ja tarpeita. Tekstissä huomioidaan esimerkiksi hakukoneiden toiminnan ja some-maailman merkitys, jotta sanavalinnat ja sisältö tukevat asiakkaan tavoitteita mahdollisimman tehokkaasti. Tarvitsetko apua hakukoneoptimoinnin kanssa? Lue lisää täältä!

“Yhteistyö AIHIO:n ja Hamatan välillä on saumaton ja miellyttävä”

Hamata yritys

AIHIO:n ja Hamatan väliseen sopimukseen kuuluu mm. hakukoneoptimointia, sosiaalisen median (Facebook & Instagram) maksetun mainonnan muokkausta, sosiaalisen median orgaanisia postauksia sekä uutiskirjeiden hallinnointia. Yhteistyö on sujuvaa ja esimerkiksi sosiaalisen median postausten osalta on kehittynyt toimiva prosessi: postausten aiheet suunnitellaan yhdessä, Hamata kuvaa materiaalit postauksia varten ja he jakavat kuvat ja videot driveen. AIHIO:n asiantuntija Mikko valitsee parhaat palat materiaaleista, editoi kuvat ja videot ja lähettää koevedoksen Hamatalle kommentoitavaksi. Kommenttikierroksen jälkeen postaus on valmiina julkaistavaksi ja julkaisuajankohdat valitaan tarkasti datan perusteella.

Uutiskirjeiden puolella lähetetään Hamatan asiakkaille tietoa tuotteista ja niiden käyttötavoista, jaetaan vinkkejä terveellisen elämän tueksi ja kerrotaan ajankohtaisista tarjouksista.

Yhteistyö AIHIO:n kanssa koetaan helppona ja miellyttävänä, sillä he tukevat asiakastaan parhaansa mukaan. Ammattitaito ja sitoutuneisuus asiakkaan tavoitteisiin näkyy aktiivisessa lähestymistavassa ehdotuksiin ja vaihtoehtoihin, jotka tukevat asiakkaan päämäärää. Yhdessä asiakkaan kanssa keskustellen päästään parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.

Yhteistyö AIHIO:n kanssa on saumaton ja miellyttävä kokemus: AIHIO:n aina valmiina oleva asiakastuki ja syvä ammattitaito digitaaliseen kaupankäyntiin heijastuvat kyvyssä ehdottaa proaktiivisesti parannuksia ja vaihtoehtoja, jotka ovat linjassa asiakkaan tavoitteiden kanssa. Tämä yhteistyön syvyys johtaa parhaimpaan mahdolliseen tulokseen, rakennettuna yhteisymmärrykseen ja tavoitteiden saavuttamiseen yhdessä. Ota yhteyttä ja anna AIHIO:n auttaa sinunkin yrityksen yrityksesi kasvuun!

“Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhömme AIHIO:n kanssa, vaikka yhteistyötä on takana vasta suhteellisen lyhyt aika. Halutun muutoksen läpivienti verkkokaupassa oli juuri se syy, miksi otin yhteyttä AIHIO:n Mikkoon. AIHIO:n avulla olemme vihdoin saamassa aikaan muutosta. Heidän ymmärryksensä ja omistautuneisuutensa ovat avainasemassa tässä prosessissa.”

“Myymämme tuotteet ovat laadukkaita ja asiakkaamme ovat tyytyväisiä, mutta ne on saatava näkyvämmiksi verkkokaupassa. Haluamamme muutoksen läpivienti on nyt käynnissä, ja se tapahtuu AIHIO:n ja Hamatan yhteistyössä. Uskon vahvasti, että jatkuvalla panostuksella ja liiketoiminnan kehittämisellä näemme nousua myös tulevaisuudessa.”

Haluatko kuulla millaisia tuloksia AIHIO voisi teidän liiketoiminnassa tehdä? Tilaa tästä ilmainen avainsanatutkimus, niin kerromme millä termeillä löydytte tällä hetkellä ja miten tuodaan teidät Googlen kärkeen!